The Heavy - How You Like Me Now?

「The House That Dirt Built」 (09) から " How you like me now? " を私訳

「The House That Dirt Built」 (09) から " How you like me now? " を私訳。Ninja Tune 傘下に位置するホームレーベルの Counter からアルバムをリリースしている The Heavy。この 2nd アルバムではバンドのメンバーだけではなく、アメリカのファンク・レーベル「ダップトーン」に所属のザ・ダップ・キングスの協力によってホーンを加え、より音に厚みを持たせている。そんな彼等が今回選んだプロデューサーがジム・アビス。その為1stよりもより深化したロックとファンクの融合が楽しめる強烈無比な1枚。

" How You Like Me Now? "

Now there was a time
ふたりだけの時間があった
When you loved me so
お前が俺を愛していた時のことさ
I could have been wrong
その時の俺は間違っていたのかも知れない
But now you needed to know
でも分かって欲しかったんだ
See, I've been a bad, bad, bad, bad man
お前が知ってるように、俺はろくでなしだったけど
And I'm in deep,
深刻に悩んでいたから
I found a brand new love for this man
俺は生まれ変わった愛を自分の中に見つけたけど
And I can't wait till you see
お前が確かめてくれるまで待てない
I can't wait
待てないんだ

So how you like me now?
だからお前に聞くんだよ
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?

How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?

Remember the time
ふたりの時間を覚えているだろ
When I eat you up
俺がお前をモノにした時
You know that I wasn't lyin'
俺が真剣だったのをお前は知っていたし
that you can't give up
言い訳できないだろ
So if I was to cheat
そう、もし俺が欺いていたなら
on you baby would you see right through me
愛しいお前の目には俺なんて映っていないだろうし
If I sing a sad, sad, sad, sad song
もし悲しく寂しい歌を口ずさんでも
would you give it to me
一緒に歌ってくれなかったハズだろ

How you like me now?
だからお前に聞くんだよ
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?

How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?
How you like me now?
今の俺をどう思ってる?

Does that make you love me baby
お前は俺を愛してくれるだろうか
Does that make you want me baby
お前は俺を求めてくれるだろうか
Does that make you love me baby
お前は俺を愛してくれるだろうか
Does that make you want me baby
お前は俺を求めてくれるだろうか


関連記事


リンク


2011/10/15      2000 H The Heavy