Al Green - L-O-V-E (Love)

「Al Green Is Love」(75) から " L-O-V-E (Love) " を私訳

「Al Green Is Love」(75) から " L-O-V-E (Love) " を私訳。アルバム・タイトル、曲名ともに、なんのヒネリもなく直球勝負・・・良いですね。なかなかこのタイトルを掲げることは難しいと思えるだけに、それだけ自信作であるという証なのか。歌詞はアル・グリーンとウイリー・ミッチェルの共作。このふたりが組んだ時には特別な何かが生まれるのか、今回のも実に良い温度感に仕上がっています。これからは辞書の「愛」の項目には「アル・グリーンの曲を聴けば分かる」と書くべきだし、彼等ふたりが描く歌詞の主人公は間違いなく良いヤツだ。

" L-O-V-E (Love) "

I started to write this song about you
最初、この歌は君について書いていたんだけど
And then I decided that I would write it all about love
僕は決心したんだ、やっぱり全部愛について書こうとね
And it appeared to me
そう、突然思い付いたんだ
That you wasn't happy
なんか君は嬉しくなさそうだけど
And that's for sure, positively
絶対に、確かなんだよ
That's what the world is made of
だって世界はそれで作られているんだから
So give me more L-O-V-E, love
そう、もっと僕に愛を感じさせてよ

Love is a walk down Main street (oh love)
愛は、表通りをテクテクとやって来る
Love is an apple that is so sweet (love)
愛は、とっても甘い林檎
Love is something that can't be beat (love)
愛は、打ちのめされることがない、何か
L-O-V-E is strange to me, Oh
愛ってやつは僕にとって、おかしなもの

I can't explain this feeling
どういうふうに言えばいいのかな
Can't you see that salvation is freeing
分かるかな、救われた時の気持ちって
It's all in the heavens, can't you see
それは天国にいるようなものなのさ、分かるかい
You can always depend on me
だから僕を頼ってくれていいんだよ
To give you love
愛を捧げているからね、君に

Love is a flower in my soul (oh love)
愛は、心に咲く花
Love is a story that just can't be told (love)
愛は、伝えることが出来ない物語
Can't you feel it burning more and more (love)
君にはどんどん燃えていっているのが感じられないかい
Stop and look at the big wheel roll
立ち止まって、大きい車輪が回るのを眺めるのさ

I can't explain this feeling
どういうふうに言えばいいのかな
Can't you see that salvation is freeing
分かるかな、手を差し延べられた時の気持ちって
I would give my life for the glory
その栄光のために僕は人生を捧げるし
Just to be able to tell the story
物語を語るにはそれくらい掛かるのさ
About love
愛についてはね

I didn't mean to make you mad
君を悩ますつもりはなかったんだ
A sweet story, I thought I had
甘い物語、それがあると僕は思ってた
But maybe time will bring us together
でも、おそらく時間がふたりをひとつにしてくれる
And I can be such a happy fella
そしたら僕は幸せな男になれるはず
About love
愛に関してはね

Love is something that is so divine (oh love)
愛は、とても神聖な何か
Love is a feeling that's a friend of mine (love)
愛は、友達のような感じで
It can't be measured by no sign (love)
それは付き合いの長さで測ることができなくて
In your heart or even in your mind
君の気持ちやそれと同じくらい君が想っている事
About love,
愛って、そんな感じ

Love is as bright as the morning sun
だから愛は、朝日のように輝いているのさ


関連記事


リンク


2012/03/09      1970 A Al Green Hi Records