The Offspring - Stuff is Messed Up

「Rise & Fall Rage & Grace」(08) から " Stuff is Messed Up " を私訳

「Rise & Fall Rage & Grace」(08) から " Stuff is Messed Up " を私訳。前作、前々作は彼等にしてはおとなしい出来になっていましたが、このアルバムで4th「Ixnay on the Hombre」(97) までにあった「一度聴いただけで耳に残るフック」が復活したのがなにより。彼等の歌詞は一見するとシニカルだけど、その根っこは「ひとりひとりが考え、受け止め、変えて行く」というパーソナルな部分に根ざしている。そんな彼等のシニカルさってビター・スウィート。

" Stuff is Messed Up "

Now I don't know, and it's hard to explain
俺には分からないし、説明するのは難しい
But it seems like things are just kind of insane
でもそれを見ていると頭がどうにかなったとしか思えない
Because the world is crying
だってよ、世界が泣いてても
But nobody's listening
誰も聞いてないんだから
So please leave a message on my cell phone
そんな時メッセージを残してくれよ、俺の携帯に

I see bullets getting better
俺には弾丸が増え続けていることも
Biblical weather
聖書にある黙示録の到来も
And that guy on TV is like a total asshole
テレビに映ってるヤツ等、全てが間抜けに見えるんだ

Who are you wearing tonight?
今夜の要注意人物って誰なんだ?
Celebrity fundraiser, tight!
資金調達に余念がない有名人!
Black ties making wrongs right
礼装して不正してる政治家
How's your social Band-Aid?
お前のやってる社会活動なんてどうよ?

I don't know much
俺はあまり知らない
I don't know too much
なんぼも知っちゃいない
But I know this
でもこれだけは言える
Shit is fucked up!
クソが台無しにしてるってことはな!

I guess it's all about the dream
自分に都合のいい夢が全てなんだろ
The ends justify the means
結果は手段を正当化する
I'm telling you, shit is fucked up!
本当なんだ、クソが台無しにしちまうんだよ!
You know it's all about the dream
お前もそれが全て綺麗事だと分かってるだろ
The ends justify the means
結果が手段を正当化するってな

Now thank god for the media, for saving the day
メディアに感謝するんだな、今日を救ってくれてありがとうって
Putting it all into perspective in a responsible way
責任の在る選択を出来るヤツが先を見据えて操作する
With more celebrity news
多くの有名人のニュースで
Typical bullshit views
典型的なデタラメを垂れ流す
I think we're losing this fight
俺は俺達のこの戦いに勝ち目がないと思ってる
Sponsored by Bud Light
スポンサーがバド・ライトだしな

And now we're rockin' the casbah
それでも俺達はこうやって戦っている
And taking the flak
すると絶え間ない非難
The genie's out of the bottle, and we can't put it back
ジーニーは魔法のランプの外にいて、俺達には戻すことが出来ない
All this stuff
一事が万事、支障が出るのさ
It's overwhelming my brain
それが俺の脳を圧迫してくる
Can you see the storm comin'?
お前には嵐の到来が見えるか?
It's coming this way
それはこっちに来てんだよ

I don't know much
俺はあまり知らない
I don't know too much
なんぼも知っちゃいない
But I know this
俺が知っているのは
Shit is fucked up!
クソが台無しにするってことだ!

I guess it's all about the dream
自分に都合のいい夢が全てなんだろ
The ends justify the means
結果は手段を正当化する
I'm telling you, shit is fucked up!
本当なんだ、クソが台無しにしちまうんだよ!
You know it's all about the dream
お前もそれが全て綺麗事だと分かってるだろ
The ends justify the means
結果が手段を正当化するってことをな
Justify the means
手段の正当化

Shopping Sprees, RPG's
我侭放題、対戦車砲
Ecstasy
快感
Atrophy
機能退化
Genocide
大量虐殺
Pimp my ride
売春斡旋
Politize
厚顔無恥
Euphemize
婉曲表現
Injustice everywhere
不公正氾濫
Apathy
無感動
I don't care
無関心
Hurricanes
台風
Climate change
気候変動
Huh!
えっ!

Therapy, I won't tell
理学療法、黙秘権
Rehab and LOL
回復療法と大爆笑
Worldwide calamity
世界的災難
TV Reality
局地的現実
Euthanize, supersize
安楽死、超特大
Death squads and boob jobs
暗殺集団と豊胸手術
VIP infamy
醜行重要人物
Gratify instantly
即入れ即イキ希望

I don't know much
俺はあまり知らない
I don't know too much
なんぼも知っちゃいない
I don't know much
俺はあまり知らない
I don't know too much
なんぼも知っちゃいない

I guess it's all about the dream
自分に都合のいい夢が全てなんだろ
The ends justify the means
結果は手段を正当化する
I'm telling you, shit is fucked up!
本当なんだ、クソが台無しにしちまうんだよ!
You know it's all about the dream
お前もそれが全て綺麗事だと分かってるだろ
The ends justify the means
結果が手段を正当化するってな
The means
手段の正当化
The means
手段の正当化


The Making of - "Stuff is Messed Up

関連記事


リンク


2012/09/06      2000 O The Offspring