Grace Potter & The Nocturnals - Never Go Back

4th「The Lion the Beast the Beat」(12) から " Never Go Back " を私訳

4th「The Lion the Beast the Beat」(12) から " Never Go Back " を私訳。このアルバムにはザ・ブラック・キーズ のフロントマン、ダン・アウアーバックが作曲と演奏で参加 (2、6、9) していて、自身のアルバム「El Camino」(11) の時のポンポン弾むリズムがこの " Never Go Back " でも再現されていて面白い。今作は前作に比べてコクがなくなったというか、スッキリとしたアルバムになっているだけに、このポンポン弾むリズムはいい感じのアクセント。

" Never Go Back "

You runnin’ around in circles
あなたはぐるぐる走り回っているけど
But you won’t find no better than this
これまでみたいに見つけられないようね
And after all your searchin’
結局のところ調べまわっても
You come back to the place that you missed
自分が見失った場所に戻って来ることになるのよ

But I’m closin’ up for the season
でも、私の心は冷たく閉ざされたまま
I see you out there you’re freezin’
閉め出されたあなたが凍りつくのが目に浮かぶけど
But I’m never lettin’ you back in again
あなたとの関係を元に戻すことはないわ

Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから
Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから

Lookin’ at my heart beat
分かるわ、胸が高鳴っているのが
Like I’ve never seen it before
こんな感じは今までになかったこと
Too alive to ever sleep
かつての想いが目を覚まし
And this street is keeping me warm
凍りついていた気持ちを暖めている
I’m pushin’ up on the ceiling
自分でも舞い上がってるのが分かるから
I’m beatin’ back all my demons
私の中の悪魔達をやっつけることにするわ
And I’m never lettin’ you back in again
つまり、関係を元に戻すことはないってこと

Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから
Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから

I can’t take it no more, these
もうこれ以上、我慢できないし
Scratches on my soul
自分を傷つけたくないの
I can’t, and I’ll never let you near my heart again
私には無理、もう一度あなたと寄り添うことなんて

Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから
Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから
Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから

Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから
Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never go back there no more
私に戻るつもりはないんだから
Oh no, oh no
あり得ない、あり得ないのよ
I’ll never never never never go back no more
私に戻るつもりは全くないんだから


" The Lion The Beast The Beat "

関連記事


リンク


2014/01/17      2010 G Grace Potter And The Nocturnals