Ann Peebles - Slipped, Tripped And Fell In Love

3rd「Straight from the Heart」(71) から " Slipped, Tripped And Fell In Love " を私訳

3rd「Straight from the Heart」(71) から " Slipped, Tripped And Fell In Love " を私訳。このアルバムもよく4th「I Can't Stand The Rain」(74) と一緒に語られる1枚ですが、他のアルバムよりも女を感じさせる曲が多く、肉感的。

" Slipped, Tripped And Fell In Love "

I knew from the beginning,
はじめから分かっていたわ
what you had in mind,
あなたが企んでいたことなんて
But I said to myself baby,
だから自分に言い聞かせたわ
don't be wastin' your time.
あなたの時間を無駄にしたくなかったから
But somehow into the night, things got out of hand,
でも夜のしじまの中で自分の気持ちが手に負えないものになってきた
Before I knew it baby,
こうなることは分かっていたわ
I was giving my love away again.
押さえ込んでいた想いに火がつくってことは

Well, I slipped, tripped, fell on your love,
私は冷静さを失って、あなたの愛に落ちた
you slipped your love on me.
あなたのミスは私の中に愛を置き去りにしたこと
I slipped, tripped, fell on your love,
思わず私は冷静さを失って愛に落ちた
you slipped your love on me, yeah.
あなたのミスは愛を置き去りにしたこと

Getting hooked on you baby,
夢中になんてならないわ、ベイビー
was the last thing on my mind,
そう思ったのはこの時が最後だった
Now you got me wanting you baby,
あなたはわざと焦らせているのね
I want you all the time.
私が疼いているのを知っているくせに
When you touch me, I lose control,
あなたに触れられると自分を抑えきれなくなる
And I found myself, baby wantin' more, and more.
本当の自分に気づいたのよ、ベイビー、だからもっと触ってよ

Well, I slipped, tripped, fell on your love,
思わず私は冷静さを失って、あなたの愛に落ちた
you slipped your love on me.
あなたのミスは愛を置き去りにしたこと
I slipped, tripped, fell on your love,
思わず私は冷静さを失って、あなたの愛に落ちた
you slipped your love on me, yeah.
あなたのミスは愛を置き去りにしたこと

When you touch me, I lose control,
あなたが触れられると、自分を抑えきれなくなる
I found myself baby, baby, baby, wantin' more, and more, yeah.
そして私は自分に気づいたわ、ベイビー、だからもっと触ってよ

You know I slipped, tripped, fell on your love,
分かってるくせに、思わず私が愛に触れたってことを
when you slipped your love on me.
あなたのミスは愛を置き去りにしたこと
I slipped, tripped, fell on your love,
思わず私は冷静さを失い、あなたの愛に落ちた
when you slipped your love on me.
あなたのミスは愛を置き去りにしたこと

Well I slipped, tripped, fell in love,
思わず私は、冷静さを失って、愛してしまった
I slipped, tripped, I fell in love,
思わず私は、冷静さを失って、あなたを愛した


関連記事


リンク


2014/05/17      1970 A Ann Peebles Hi Records