Joan Jett And The Blackhearts - I Hate Myself For Loving You

「Up Your Alley」(88)から " I Hate Myself for Loving You " を私訳

「Up Your Alley」(88)から " I Hate Myself for Loving You " を私訳。デズモンド・チャイルドといえばボン・ジョヴィやエアロスミスのアルバムにも関わっていて、独特のバックコーラス構成、歌詞の表現が面白い人。その彼がこのアルバムでジョーン・ジェットと組んだのだから、どんなものが出来るのだろうと思っていると正しく彼女からイメージされる内容の歌詞で面白い。彼が作るハードでポップなメロディは、一聴しただけで耳によく馴染んで楽しい。

 "I Hate Myself For Loving You"

Midnight, gettin' uptight, where are you?
真夜中、気持ちが落ち着かない、一体どこにいるの?
You said you'd meet me, now it's quarter to two
あんたが会いたいって言ったのに、もう2時15分前
I know I'm hangin' but I'm still wantin' you
自分の気持ちを抑え込んでも、あんたが諦めきれない

Hey Jack, it's a fact they're talkin' in town
ねえジャック、町で皆が話してることは事実よ
I turn my back and you're messin' around
あたしが背中を向けたら、あんたは浮気に走るって噂のことよ
I'm not really jealous, don't like lookin' like a clown
別に妬いてるワケじゃない、笑いものになるのは好きじゃないだけ
I think of you ev'ry night and day
昼も夜も、あんたのことを考えるあたしがいる
You took my heart then you took my pride away
あの時、あんたが心を奪い、誇りを持ち去ったからよ

I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
Can't break free from the things that you do
あんたのすることがいちいち気になって仕方がない
I wanna walk but I run back to you
あたしは自分の道を歩きたい、でもあんたに走って戻ってる
That's why I hate myself for loving you
だから、あんたを愛しちまってる自分が憎いのよ

Daylight, spent the night without you
昼間、あんたなしで夜を過ごしたことを考えてたわ
But I've been dreamin' 'bout the lovin' you do
でも夢に見てたのよ、あんたの気持ちについて
I'm over being angry 'bout the hell you put me through
もう怒ってないわ、地獄にも思える時間を送らせたこともね

Hey, man, bet you can treat me right
ちょっと、あたしが相手にしてもらえるか賭けようじゃないの
You just don't know what you was missin' last night
あんたは昨夜何を逃したのかなんて、わかってないのよ
I wanna see you begging, say forget it just for spite
あんたが「お願いする」のを見たい「約束なんて忘れてたわ」って言ってやりたい
I think of you ev'ry night and day
昼も夜も、あんたのことを考えるあたしがいる
You took my heart and you took my pride away
あの時、あんたが心を奪い、誇りを持ち去ったからよ

I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
Can't break free from the the things that you do
あんたのすることがいちいち気になって仕方がない
I wanna walk but I run back to you
あたしは自分の道を歩きたい、でもあんたに走って戻ってる
That's why I hate myself for loving you
だから、あんたを愛しちまってる自分が憎いのよ

I think of you ev'ry night and day
昼も夜も、あんたのことを考えるあたしがいる
You took my heart and you took my pride away
あの時、あんたが心を奪い、誇りを持ち去ったからよ

I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
Can't break free from the things that you do
あんたのすることがいちいち気になって仕方がない
I wanna walk but I run back to you
あたしは自分の道を歩きたい、でもあんたに走って戻ってる
That's why I hate myself for loving you
だから、あんたを愛しちまってる自分が憎いのよ

I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
Can't break free from the the things that you do
あんたのすることがいちいち気になって仕方がない
I wanna walk but I run back to you
あたしは自分の道を歩きたい、でもあんたに走って戻ってる
That's why I hate myself for loving you
だから、あんたを愛しちまってる自分が憎いのよ

I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い
I hate myself
そんな自分が憎い
I hate myself for loving you
あんたを愛しちまってる自分が憎い


デズモンド・チャイルド  が関わった曲
Kiss - I Was Made For Lovin' You (1979)

Bon Jovi - Livin' On A Prayer (1986)

Aerosmith - Dude (Looks Like A Lady) (1987)

リンク


2015/11/18      1980 J Joan Jett And The Blackhearts