Philip Bailey, Phil Collins - Easy Lover

Philip Bailey と Phil Collins の " Easy Lover " (84) を私訳

Philip Bailey と Phil Collins の " Easy Lover " (84) を私訳。この曲はフィリップ・ベイリーとフィル・コリンズによって発表され、作詞と作曲はベイリーとコリンズ、レコーディング時にベースで参加したネイザン・イーストの3人。また Youtube にメイキングがありましたので、記事の末尾に貼り付けておきました。

" Easy Lover "

Easy lover
気の多い女
She'll get a hold on you believe it
彼女はモノにできない男はいないと思ってるのさ
Like no other
他の女のようにはいかない
Before you know it you'll be on your knees
自分でも気付かないうちに跪くことになっちまうぜ

She's an easy lover
彼女は気の多い女
She'll take your heart but you won't feel it
お前をその気にさせても相手にすることはない
She's like no other
他の女のようにはいかない
And I'm just trying to make you see
どれだけ言えば目を覚ましてくれるんだ

She's the kind of girl you dream of
彼女はお前が夢にまで見た理想の女
Dream of keeping hold of
覚めない夢みたいなものだろうけど
You'd better forget it
忘れた方がいいぜ
You'll never get it
手に追えるものじゃない
She will play around and leave you
ひとしきり遊んだら、それまでなのさ
Leave you and deceive you
結局捨てられ、裏切られる
Better forget it
だから忘れちまえよ
Oh you'll regret it
後悔することになるぜ

No you'll never change her, so leave it, leave it
彼女は改心なんてしない、するワケないんだ、放っておけよ
Get out quick cos seeing is believing
さっさと諦めろよ、見ていたら分かるだろ
It's the only way
放っておくしかないんだ
You'll ever know
お前には分からないだろうけどな

She's an easy lover
彼女は気の多い女
She'll get a hold on you believe it
彼女はモノにできない男はいないと思ってるのさ
Like no other
他の女のようにはいかない
Before you know it you'll be on your knees
自分でも気付かないうちに跪くことになるぜ

She's an easy lover
彼女は気の多い女
She'll take your heart but you won't feel it
お前をその気にさせても相手にすることはない
She's like no other
他の女のようにはいかない
And I'm just trying to make you see
どれだけ言えば目を覚ましてくれるんだ

You're the one that wants to hold her
お前も彼女を抱きたいって思っている1人なんだろ
Hold her and control her
抱いて服従させたいんだろうけど
You'd better forget it
忘れた方がいいぜ
You'll never get it
手に負える相手じゃない
For she'll say there's no other
彼女が甘い言葉を囁いても
Till she finds another
他の誰かを見つけるまでのこと
Better forget it
だから忘れちまえよ
Oh you'll regret it
後悔することになるぜ

And don't try to change her, just leave it, leave it
彼女を改心させようとしても無駄さ、放っておけよ
You're not the only one, ooh seeing is believing
一途な女じゃないのは見ていたら分かるだろ
It's the only way
放っておくしかないんだ
You'll ever know, oh
お前には分からないだろうけどな

No don't try to change her, just leave it, leave it
彼女を改心させようとしても無駄さ、放っておけよ
You're not the only one, ooh seeing is believing
一途な女じゃないのは見ていたら分かるだろ
It's the only way
放っておくしかないんだ
You'll ever know, oh
お前には分からないだろうけどな

She's an easy lover (she's a easy lover)
彼女は気の多い女
She'll get a hold on you believe it (get a hold on you)
彼女はモノにできない男はいないと思ってるのさ
(She's) like no other
他の女のようにはいかない
Before you know it you'll be on your knees (you'll be down on your knees)
自分でも気付かないうちに跪くことになる

She's an easy lover
彼女は気の多い女
She'll take your heart but you won't feel it (you won't feel it)
お前をその気にさせても相手にすることはない
She's like no other
他の女のようにはいかない
And I'm just trying to make you see (trying to make you see)
どれだけ言えば目を覚ましてくれるんだ


Easy Lover のメイキング

フィル・コリンズ リンク


フィリップ・ベイリー リンク


2016/05/26      1980 E Earth Wind & Fire P Phil Collins